FAQ - Často kladené otázky
Otázky v Gipro ukazatele
Gipro ukazatele (8)
Dobrý den, mám Gipro x Type a po roce používání najednou z ničeho nic ukazuje čísla zrcadlově, jak se to dá přehodit?
Vytvořeno: srp 3, 2020 dle Martin Čermák v Gipro ukazatele
Dobrý den, pokud jde o Gipro X-type model G2 (uveden text G2 na displeji) je možnost otočení vzhůru nohama programovatelná funkce, která lze zrušit - viz návod na tomto odkazu:
Pokud by problém přetrvával, nebo nešlo o model G2, kontaktujte nás prosím na info@gipro.cz
S pozdravem
1-BIKE s.r.o.
Návody archiv ke stažení pro již nedostupné produkty Gipro
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
Pokud potřebujete archivní návody k nastavení již nedostupných produktů Gipro první generace, použijte prosím tyto odkazy:
Gipro X - první generace (pozor není určeno pro nové GPXT displeje g2):
http://www.gipro.cz/healtech-electronics/3514/gipro-x-prvni-generace-jiz-nedostupny.html
Gipro DS - první generace (pozor není určeno pro nové modely GPDT displeje g2):
http://www.gipro.cz/healtech-electronics/3515/gipro-ds-prvni-generace-jiz-nedostupny.html
Gipro X-type časté dotazy pro modely GPX
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
> Namontoval jsem GIpro X-Type jednotku g2 na motocykl nad přístrojovou desku pod čelním sklem a nemohu se dostat k dotykovému senzoru na horní straně jednotky. Existuje nějaký způsob, jak vstoupit do nabídky, aniž bych musel demontovat ukazatel?
Ano, použijte tenký kovový kus, široký nejméně 1 cm. Držte kovový kus v ruce (bez rukavic) a používejte jej, jako by šlo o prodloužení prstu pro ovládání dotykového senzoru.
>Jak funguje typ GIpro X-type?
Jednotka čte signály rychlosti a otáček motoru za účelem určení polohy převodového stupně. Firmware přizpůsobuje citlivost a prahové úrovně tak, aby fungovaly co nejlépe na konkrétním motocyklu, na kterém je nainstalován. Z tohoto důvodu je přesnější a má mnohem rychlejší dobu odezvy než konkurenční produkty založené na podobném principu.
Pokud je spojka zmáčknuta, ukazuje displej „-“ a jakmile je spojka uvolněna, zobrazí správnou polohu převodového stupně.
Nikdy není zobrazen nesprávný rychlostní stupeň, s výjimkou případu, kdy spojka klouže (po zlomek sekundy, když je spojka po zpětném řazení pomalu uvolněna), nebo chybného naučení po instalaci.
> Jak se srovnává typ GIpro X s podobnými výrobky?
Zaručujeme, že se vám bude líbit GIpro! Prodáno je již ve velmi velkém počtu za poslední desetiletí a od našich zákazníků dostáváme spoustu skvělé zpětné vazby. Existuje důvod, proč je HealTech nejoblíbenější značkou, pokud jde o ukazatele rychlosti, a verze G2 je dosud nejlepším univerzálním ukazatelem rychlosti.
> Je Gipro X-type kompatibilní s jinými produkty, jako je SpeedoHealer, Power Commander, Bazzaz atd.?
Ano. Nebude to zasahovat do jiných produktů. Funguje také bez problémů s jednotkami rychlořazením iQSE.
>Co je potřeba k instalaci GPX montážní kitu dodávané s každou sadou ukazatele Gipro X-type?
›Se soupravami montážních kabelových kitů Plug‘ n Go: Připojte jeden konektor na originální zástrčky motocyklu (s výjimkou sady GPX-U0x a GPX-WSS) a připojte 1 nebo 2 vodiče pomocí dodaných rychlospojek. U většiny motocyklů jsou všechna připojení provedena pod palivovou nádrží, u sady GPX-KTx pak v přístrojové kapličce.
›S univerzálními soupravami (GPX-U0x): Spojíte 4 dráty Gipro sady s dodanými rychlospojkami na vedení motocyklu. Není třeba řezat ani pájet žádné dráty. Pokud budete mít problém identifikace správných vodičů, jsou k dispozici zde na webu návody pro specifické motocykly, případně nás můžete kontaktovat.
›Pokud má motocykl kabelový rychloměr s bowdenem (nebo žádný rychloměr), je zapotřebí naše sada snímačů rychlosti kola GPX-WSS. Namontujte snímač na přední nebo zadní kolo a připojte 3 dráty pomocí dodaných rychlospojek. Není třeba řezat ani pájet žádné dráty.
>Nainstaloval jsem na motocykl první generaci X-type, mohu přejít na novou verzi g2?
Ano, je třeba objednat pouze zobrazovací jednotku X2 typu G2. Nainstalovanou sadu kabelového svazku není třeba měnit. Pro novou zobrazovací jednotku nás prosím kontaktujte.
>Jakou barvu displeje byste doporučili?
Volba barvy displeje je subjektivní, nicméně pro zobrazování je důležitá pozice ukazatele na motocyklu - pro zabránění zrcadlového efektu na displeji zkuste namontovat Gipro na stíněné místo, případně co nejvíce vertikální polohy.
Z kontrastního spektra je na slunci nejvíce viditelná červená, modrá a zelená. U bílé a žluté barvy je důležité odstínění slunce. Pokud hraje pro vás důležitější roli design a sladění barvy s motocyklem, pak volte barvu dle vlastního vkusu.
>Jaký je rozdíl mezi modely Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type?
Podívejte se prosím na FAQ - Rozdíly mezi Gipro modely ATRE, S a X-type.
Gipro DS časté dotazy pro modely GPDT
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
> Namontoval jsem GIpro DS jednotku g2 na motocykl nad přístrojovou desku pod čelním sklem a nemohu se dostat k dotykovému senzoru na horní straně jednotky. Existuje nějaký způsob, jak vstoupit do nabídky, aniž bych musel demontovat ukazatel?
Ano, použijte tenký kovový kus, široký nejméně 1 cm. Držte kovový kus v ruce (bez rukavic) a používejte jej, jako by šlo o prodloužení prstu pro ovládání dotykového senzoru.
>Mám model Honda FI (CBR600F4i), proč není tento model podporován?
Honda a Kawasaki nevyráběly FI modely první generace s diagnostickým systémem.
Řada GIpro DS bude fungovat pouze na motocyklech vybavených konektorem Diagnostický systém. Pro motocykly nepodporující Gipro DS potřebujete model typu GIpro X, který bude fungovat perfektně.
>Mám motocykl 2001 VFR800 FI, ale uvádíte pouze modely 2003+?
Stejné jako výše. Obecně platí, že výrobci motocyklů začali vybavovat motocykly diagnostickým systémem v roce 2003. Před objednáním si zkontrolujte vhodný typ ukazatele podle výběrové tabulky v horní části eshopu "Výběr dle typu motocyklu".
>Proč Yamaha není na seznamu podporovaných motocyklů na Gipro DS, ale pouze Gipro X?
Motocykly Yamaha dosud nemají konektor diagnostického systému s potřebnými informacemi pro ukazatel rychlosti. Ale opět, typ GIpro X bude fungovat perfektně.
>Jak GIpro DS funguje?
Pro určení polohy převodového stupně čte jednotka data z ECU motocyklu.
Množství dostupných údajů a informací se v jednotlivých motocyklech liší. Z tohoto důvodu je Gipro DS (GPDT) na některých motocyklech lepší než na jiných.
Například motocykly Suzuki a několik modelů Kawasaki mají skutečný snímač polohy převodovky. U těchto motocyklů bude jednotka vždy ukazovat správný rychlostní stupeň. U motocyklů, která nemají snímač polohy převodového stupně (Honda a většina Kawasaki), bude jednotka ukazovat správný rychlostní stupeň, pouze pokud je motor v chodu a je uvolněna spojka. I když set to může zdát jako omezení, jedna věc je jistá - pro Gipro DS využíváme maximum z dostupných údajů na konkrétním motocyklu, abychom vytvořili nejlepší indikátor rychlosti pro váš motocykl. I případné zpoždění displeje je také mnohem kratší než u konkurenčních produktů.
>Můj motocykl není podporován. Můžete pro tento model vytvořit ukazatel rychlosti?
Máme model typu GIpro X, který skvěle funguje na VŠECH motocyklech.
>Vidím, že pro můj motocykl je dostupný GIpro ATRE i GIpro DS (GSXR1000 K4). Jaký je v tom rozdíl?
Na motocyklech, které podporují GIpro ATRE doporučujeme zvolit tento model - označení GPAT-xxx. Kromě nejrychlejšího zobrazování informace o zařazeném rychlostním stupni můžete aktivovat volitelně i zlepšení výkon spolu u nízkých rychlostních stupňů (ATRE funkce).
Nicméně volba Gipro DS je zde dostupná, pokud nechcete používat zlepšení výkonu (ATRE funkci) a nebude vás omezovat případné mírné zpomalení zobrazení rychlostního stupně díky zpomalení průchodu informací řídící jednotkou.
>Na svém Suzuki mám modul TRE. Bude to rušit GIpro DS?
Bohužel ukazatel Gipro DS nebude fungovat, pokud je nainstalován modul TRE. V tomto případě doporučujeme zakoupit Gipro ATRE s vestavěnou TRE funkcionalitou a samostatný modul TRE demontovat.
>Můj motocykl má tovární ukazatel zařazeného rychlostního stupně, ale nejsem spokojen s čitelností. Mohu používat váš produkt Gipro?
Ano. GIpro DS / ATRE / Xtype bude na tomto motocyklu fungovat, s výhradou Gipro DS pokud již máte nainstalován modul X-TRE.
>Můj motocykl má závodní řídící jednotku ECU (HRC apod.), případně aftermarketovou (Ignitech apod.). Bude Gipro DS fungovat?
Bohužel GIpro DS nebude fungovat s jinou než originální nezávodní jednotkou, ,např. s ECU Honda HRC není možné Gipro DS použít. Místo toho použijte typ GIpro X. DS bude dobře fungovat pouze s ECU Ducati Racing.
>Je Gipro DS kompatibilní s jinými produkty, jako je SpeedoHealer, Power Commander, Bazzaz atd.?
Ano. Funguje také bez problémů s jednotkami rychlořazením iQSE.
> Co je potřeba k instalaci DS?
Stačí pouze připojit zástrčku, která je na většině motocyklů pod sedadlem, snadno dosažitelná.
Poté nasměrujte kabel a připevněte displej pomocí dodaných lepivých podložek do zorného úhle - na palubní desku, řídítka či nádrž.
U některých modelů GPDT musíte také ještě připojit jeden vodič k přepínanému napájecímu kabelu pomocí rychlospojky. Není třeba řezat ani pájet žádné dráty.
>Jakou barvu displeje byste doporučili?
Volba barvy displeje je subjektivní, nicméně pro zobrazování je důležitá pozice ukazatele na motocyklu - pro zabránění zrcadlového efektu na displeji zkuste namontovat Gipro na stíněné místo, případně co nejvíce vertikální polohy.
Z kontrastního spektra je na slunci nejvíce viditelná červená, modrá a zelená. U bílé a žluté barvy je důležité odstínění slunce. Pokud hraje pro vás důležitější roli design a sladění barvy s motocyklem, pak volte barvu dle vlastního vkusu.
>Jaký je rozdíl mezi modely Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type?
Podívejte se prosím na FAQ - Rozdíly mezi Gipro modely ATRE, S a X-type.
Gipro ATRE časté dotazy pro modely GPAT
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
> Namontoval jsem GIpro ATRE model g2 na motocykl nad přístrojovou desku pod čelním sklem a nemohu se nyní dostat k dotykovému senzoru na horní straně jednotky. Existuje nějaký způsob, jak vstoupit do nabídky, aniž bych musel demontovat ukazatel?
Ano, použijte tenký kovový kus, široký nejméně 1 cm. Držte kovový kus v ruce (bez rukavic) a používejte jej, jako by šlo o prodloužení prstu pro ovládání dotykového senzoru.
> Budou GIpro a SpeedoHealer spolupracovat (protože vím, že můj rychloměr je upravený)?
Jistě, obě jednotky budou fungovat perfektně.
>Mám Power Commander (PC3 nebo PC5), existuje nějaký důvod k instalaci GIpro?
ANO! Výhody jsou:
- Power Commander může upravit pouze palivovou mapu (FUEL), zatímco ATRE deaktivuje zpomalovač časování používaný u nižších rychlostních stupňů.
- ATRE deaktivuje u vybraných motocyklů tovární omezovač rychlosti (GSXR1000, Hayabusa, DL1000, M109R atd.), Zatímco Power Commander to nedělá.
- Funkce ukazatele rychlosti je pro vás velmi užitečná v různých situacích.
>Nemám Power Commander, existuje nějaký důvod k instalaci GIpro?
ANO! Stejné výhody platí jako výše.
GIpro pracuje perfektně s i bez Dynojet Power Commander, Bazzaz Z-Fi nebo podobného FI modulu.
>Nechci používat funkci TRE, mohu použít pouze funkci ukazatele rychlosti?
ANO! GIpro dodáváme se standardně deaktivovaným režimem ATRE.
GIpro ATRE je nejlepší ukazatel rychlosti, jaký můžete pro podporované motocykly získat. Není to jako konkurenční produkty, které všechny trpí zpožděním a nesprávným čtením.
>Váš web říká, že funkce ATRE je ve výchozím nastavení vypnutá. Znamená to, že když se zastavím, musí být funkce znovu aktivována?
Ne. Jakmile je nastavení povoleno, nastavení nebude neúmyslně vymazáno, i když odpojíte baterii.
>Je možné zkontrolovat, který režim ATRE se používá?
Ano, v nabídce.
> Který režim ATRE mám použít?
Doporučujeme vyzkoušet všechny režimy a zjistit, které z modů nejlépe fungují vašemu motocyklu. V souladu s místními předpisy neaktivujte režim TRE na veřejných komunikacích.
>Vybije jednotka Gipro moji baterii?
Rozhodně ne! Když je klíček vypnutý, jednotka není napájena. Během provozu spotřebovává méně než 1 W.
>Bezpečnostní spínač spojky byl na mém motocyklu deaktivován. Může to ovlivnit schopnost GIPro správně fungovat?
GIpro bude v pořádku s vypnutým spojkovým spínačem. S vypnutým spojkovým spínačem však vaše ECU MŮŽE používat omezenou mapu zapalování bez ohledu na to, zda je ATRE povoleno nebo ne.
Ujistěte se, že je váš spínač deaktivován tak, aby ECU mohla správně přečíst signál spínače, pouze relé spouštěče je trvale uzemněno.
>Měl bych s jednotkou po výměně baterie udělat něco?
Ne, všechna nastavení zůstanou zachována i při odpojené baterii.
>Některé rychlostní stupně nejsou správně načteny.
Proveďte prosím postup učení podle Uživatelské příručky.
Pokud problém přetrvává, opakujte proces učení s motorem na stojanu a spuštěným motorem.
>Hodně jezdím v dešti. Mám něco udělat, abych chránil jednotku před vodou?
Jednotka má krytí IP68, tj. Bude fungovat i pod vodou.
>Můj motocykl má závodní ECU. Bude GIpro fungovat?
Ano, Gipro ATRE bude to fungovat dobře.
>Jakou barvu displeje byste doporučili?
Volba barvy displeje je subjektivní, nicméně pro zobrazování je důležitá pozice ukazatele na motocyklu - pro zabránění zrcadlového efektu na displeji zkuste namontovat Gipro na stíněné místo, případně co nejvíce vertikální polohy.
Z kontrastního spektra je na slunci nejvíce viditelná červená, modrá a zelená. U bílé a žluté barvy je důležité odstínění slunce. Pokud hraje pro vás důležitější roli design a sladění barvy s motocyklem, pak volte barvu dle vlastního vkusu.
>Jaký je rozdíl mezi modely Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type?
Podívejte se prosím na FAQ - Rozdíly mezi Gipro modely ATRE, S a X-type.
Mohu zakoupit samostatný montážní kit GPX-xxx pro Gipro X-type?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Gipro ukazatele
Samostatné montážní kity jsou servisní díl a nejsou k dispozici na e-shopu, prosím o zaslání poptávky přes kontaktní formulář či emailem na info@gipro.cz s uvedením na jaký motocykl potřebujete montážní kit (výrobce, model, zda má motocykl ABS a rok výroby).
Mohu přenést Gipro ukazatel na jiný motocykl?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Gipro ukazatele
Gipro ukazatele můžete v některých případech použít na jiný motocykl, například po opravě / koupi nového.
Zkontrolujte prosím kompatibilitu modelů vašeho typu a montážní sady, pokud si nejste jist, kontaktujte nás prosím a pomůžeme vám s kontrolou.
Gipro ATRE
Gipro ATRE můžete použít pouze na motocykly s uvedenou kompatibilitou daného modelu GPAT-xxx. Stačí využít menu "Výběr Dle Typu Motocyklu" a pokud u nového motocyklu najdete váš objednací kód (PN) daného GPAT-xxx, můžete jej bez obav použít.
V opačném případě ukazatel použít nelze, a je třeba zakoupit správný model na nový motocykl.
Gipro DS
Gipro DS můžete použít pouze na motocykly s uvedenou kompatibilitou daného modelu GPDT-xxx. Stačí využít menu "Výběr Dle Typu Motocyklu" a pokud u nového motocyklu najdete váš objednací kód (PN) daného GPDT-xxx, můžete jej bez obav použít.
V opačném případě ukazatel použít nelze, a je třeba zakoupit správný model na nový motocykl.
Gipro X-type
Gipro X-type se dodává jako sada, samostatný displej a montážní kit. V případě přesunu je tedy téměř vždy možné zakoupit pouze nový montážní kit pro nový motocykl. Samostatné montážní kity jsou servisní díl a nejsou k dispozici na e-shopu, prosím o zaslání poptávky přes kontaktní formulář či emailem na info@gipro.cz s uvedením na jaký motocykl potřebujete montážní kit (výrobce, model, zda má motocykl ABS a rok výroby).
Obecné doporučení po přesunutí ukazatele na nový motocykl
Pokud byl ukazatel nalepený pomocí originální oboustranné lepicí pásky Gipro, dojde při demontáži k jejímu poškození - v tomto případě doporučujeme její plné odstranění z jednotky a použít náhradní pásku dodávanou s každou Gipro jednotkou. Pokud jí již nemáte, můžete použít jinou, nebo nám napsat o zaslání nové lepicí pásky poštou. Pokud byl displej na motocyklu v držáku Gipro Mount, stačí jej pouze přemístit s držákem.
Doporučujeme ukazatel po přesunutí na nový motocykl vždy resetovat do továrního nastavení a znovu projít učícím procesem, a to i na identickém typu motocyklu jako byl původní. Instrukce pro resetování nastavení najdete v příručce, pokud jí již nemáte, můžete si jít stáhnout zde na internetu u příslušného produktu v záložce "Přílohy", nebo nám napsat přes kontaktní formulář či emailem na info@gipro.cz s žádostí o zaslání návodu.
Rozdíly mezi řadami ukazatelů Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Gipro ukazatele, Výběr produktu
Pokud Výběrová tabulka zobrazí více typů ukazatele Gipro, pak daný model motocyklu umožňuje instalaci více typů ukazatelů.
Jednotlivé typy ukazatelů se liší připojením a funkcionalitami:
Gipro ATRE, obj.kódy GPAT-xxx
Typ ukazatele Gipro ATRE snímá informaci o zařazeném rychlostním stupni přímo z čidla převodovky. Je určený pouze pro modely motocyklů vybavené senzorem v převodovce (Gear Position Switch). Připojení je snadné pomocí konektoru na originální kabeláž motocyklu na spojku k senzoru převodovky.
Jde o nepřesnější a nejrychlejší ukazatel zařazeného rychlostního stupně na trhu. Není ovlivněn řídící jednotkou a zobrazuje proto okamžitě i při zastavení motocyklu a řazení na místě.
Jako bonus nabízí Gipro ATRE ukazatel vestavěnou funkci ATRE - Advance Timing Retard Eliminator, která umožňuje uživateli zvolit jednu z dostupných až 7 TRE map, pro vylepšení odezvy plynu a výkonu na spodních rychlostních stupních, díky úpravě informace pro řídící jednotku ze senzoru převodovky.
Gipro DS, obj.kódy GPDT-xxx
Typ ukazatele Gipro DS se připojuje na diagnostický OBD konektor u řídící jednotky motocyklu. Nejrychlejší možnost montáže - zacvaknout konektor a jet.
Je určený pouze pro modely motocyklů s OBD konektorem disponujícím příslušnými informacemi potřebnými pro funkci Gipro DS. Pokud výběrová tabulka nenabídne model Gipro DS, i přestože váš motocykl má od výrobce diagnostický konektor, znamená to že není kompatibilní.
Gipro X-type, obj kódy GPXT-xxx + GPX-xxx
Jde o typ ukazatele, který se připojuje na signál otáček motoru a rychlost vozidla. Je určený pro všechny typy motocyklů, včetně karburátorových modelů. Nekomunikuje s řídící jednotkou, ani nevyžaduje senzor v převodovce, ale vyhodnocuje zařazený rychlostní stupeň pouze na základě aktuálních otáček a rychlosti. Sada Gipro X-type je určena pro všechny typy motocyklů, na které nelze připojit Gipro ATRE nebo Gipro DS.
Gipro X-type Nevyžaduje připojení na řídící jednotku, funguje na všech typech motocyklů včetně karburátorových (se sadou GPX-WSS), krosek či enduro i bez budíků, možnost instalace i do automobilů či buggy speciálů, nezávislý na typu převodovky.
Možnost nastavení přídavných funkcí Shift Light či High Speed Warning.
Kromě univerzálních sad GPX-WSS či GPX-U0x jsou montážní kity vybaveny konektory pro snadné připojení signálu rychlosti pouhým nacvaknutím konektoru na originální kabeláž motocyklu, plus samostatnou rychlospojkou k signálu otáček, případně napájení 12V - pro dotazy k instalaci doporučujeme prostudovat dostupné české návody ke stažení u jednotlivých produktů na záložce "Přílohy", či nás můžete kontaktovat.
Gipro X zobrazuje za běžné i závodní jízdy přesně, podobně jako Gipro ATRE či Gipro DS. Nicméně při zastavení vozidla či volnoběhu nezobrazí zařazený rychlostní stupeň a zobrazí "-", neboť potřebuje signál z obou čidel rychlosti a otáček.
Mírná vyšší náročnost instalace, zejména u motocyklů s ABS, které již nemají samostatný senzor rychlosti, ale připojuje se montážní sada přímo k řídící jednotce - v těchto případech nabízíme pomoc s identifikací vodičů, stačí nás kontaktovat.
Společné vlastnosti všech Gipro ukazatelů
Malé kompaktní rozměry displeje 20mm x 30mm, výška 13mm.
100% voděodolná jednotka displeje IP68, zalitá v epoxidu.
Flash paměť pro uložení nastavení i při odpojené batterii.
Auto-učící funkce s možností vymazání nastavení a opakování učení.
Jasný a přehledný LED displej, dostupný pro každý model v 5 barvách.
Automatická kontrola svítivosti zajišťuje samo-ztlumení displeje při nízkém osvětlení pro zabránění oslnění v noci.
Snadné nastavování funkcí jednotky pomocí dotykového senzoru na hlavičce jednotky displeje.
Lokalizované české manuály dostupné ke stažení zde u produktů.