FAQ - Často kladené otázky
Rychlořazení QuickShifter QSE (12)
Aplikace iQSE a nastavení
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
1. Které telefony a tablety jsou kompatibilní s iQSE?
›Všechna zařízení iOS se systémem iOS 8.1 nebo novějším. To zahrnuje modely od iPhone 4s do 6s a od iPad 2 do iPad Pro.
›Všechny telefony a tablety se systémem Android 2.3 nebo novějším.
2. Je obtížné nastavit modul?
S novou funkcí Průvodce nastavením lze nastavení provést s motorem na zadním stojanu za dvě minuty.
Po zkušební jízdě budete možná muset nastavení doladit.
3. Můžete poslat optimální nastavení pro mé kolo?
Ne. Optimální nastavení závisí na instalaci, motocyklu a závisí také na vašich schopnostech a stylu jízdy (např. Rychlost řazení a síla). Tipy k nastavení naleznete v nápovědě v aplikaci.
4. Kolik modulů iQSE mohu spárovat a používat s mým telefonem?
Neexistuje žádný limit, ale pouze jeden může být připojen najednou. Pokud jste s telefonem spárovali více modulů iQSE, ujistěte se, že je v dosahu pouze jeden.
5. Kolik telefonů / tabletů mohu spárovat a používat s mým modulem iQSE?
Neexistuje žádný limit, ale pouze jeden může být připojen najednou. Pokud jste modul iQSE spárovali s více telefony, ujistěte se, že pouze jeden má v dosahu povolenou technologii Bluetooth.
6. Existuje způsob, jak zajistit, aby nikdo jiný neměl přístup k mému modulu?
Ano. Pomocí aplikace iQSE zadejte osobní bezpečnostní kód (PIN). Je uložen v telefonu, takže jej nemusíte zadávat pokaždé, pouze pokud se pokusíte o připojení z jiného telefonu.
7. Ztratil jsem telefon. Ztratil jsem také nastavení?
Ne. Nastavení jsou uložena ve vašem modulu iQSE. Pokud se k modulu připojíte pomocí nového telefonu, nastavení se automaticky přenesou do telefonu.
8. Kolik různých nastavení mohu uložit do telefonu?
Neexistuje žádný limit. Pokud jste servis nebo vlastníte více motocyklů, tak si můžete uložit nastavení pro všechny instalace iQSE, které jste kdy provedli, a můžete si jej kdykoli znovu vyvolat.
9. Když jsem se připojil k modulu, bylo mi oznámeno, že je k dispozici nový firmware. Je bezpečné spuštění aktualizace?
Ano. Díky naší technologii s nulovým rizikem lze firmware modulu aktualizovat, i když byl proces z jakéhokoli důvodu dříve přerušen.
10. Jaký je pracovní rozsah modulu Bluetooth?
Pracovní dosah je ovlivněn pozicí modulu v kole a funkcí Bluetooth telefonu (mezi modely telefonů jsou velké rozdíly). Normálně byste měli být schopni připojit se k modulu od cca 3m.
Pokud si přejete, můžete dokonce udržovat spojení mobilu s jednotkou iQSE při jízdě na motocyklu, s telefonem ve vaší kapse nebo namontovaném na palubní desce. Tímto způsobem můžete měnit i nastavení za běhu, aniž byste sestoupili z motocyklu. Chcete-li provést změny, není třeba motor vypínat ani cyklizovat klíčem zapalování. Dodržujte ale bezpečnostní postupy a nenastavujte žádné hodnoty za jízdy!
11. Jaký je rozsah nastavení mezních časů vypínání zapalování "cut-off"?
Cut-off lze nastavit od 30 ms do 140 ms v krocích po 5 ms a nezávisle pro 9 rozsahů RPM. To umožňuje velmi přesné nastavení pro jezdce. U běžného režimu jízdy doporučujeme použít adaptivní režim.
12. Jak mohu nahrát nastavení do modulu?
Nahrávání je automatické (pokud je připojen modul iQSE) a děje se ihned po provedení změn v aplikaci.
Dotazy k používání iQSE rychlořazení
Vytvořeno: dub 19, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
1. Jak používat QuickShifter?
›Řadit můžete bez spojky směrem nahoru (na vyšší rychlostní stupěň) pouze při akcelearci / zrychlování, tj. pouze s vyšším až maximálním plynem - výrazně nad volnoběžnou rychlostí.
›Spojku používejte vždy za těchto podmínek:
- řazení prvního rychlostního stupně
- hledání neutrálu
- řazení na 2. rychlostní stupeň, pokud nejde řazení bez spojky plynule
- během zpomalení / brzdění
- při dosažení omezovače otáček
- když motor netáhne
›Řadit bez spojky dolů můžete s částečným plynem z vyšších (4-6) rychlostních stupňů, pouze pokud jde řazení na vašem motocyklu plynule a bez námahy a řadicí páka není tuhá. Jinak použijte spojku pro řazení dolů.
›Ujistěte se, že nohou vždy děláte rychlé, sebevědomé a úplné řazení, až se do zastavení řadicí páky. Pokud je to nutné, upravte polohu řadicí páky, abyste zajistili snadný a úplný pohyb řadicí páky.
Když dojde k přerušení zapalování, je omezená doba (obvykle kratší než 90 ms) zatímco je převodovka nezatížena a je možné řazení bez spojky. Po uplynutí této doby je převodovka znovu zatěžována kvůli brzdění motorem. Pokud změníte rychlostní stupeň pomalu, můžete zasáhnout falešný neutrál nebo nemusíte přeřadit vůbec.
›Pokud řazení není plynulé, nezatěžujte převodovku. Používejte spojku, dokud neprovedete potřebné změny.
2. Přerušuje iQSE zapalovací cívky nebo vstřikovače?
Testujeme všechny motocykly a nabídneme nejlepší možnost, aby byla instalace co nejjednodušší.
Naše montážní kity QSH-Fxx přerušují vstřikovače. Všechny ostatní sady (QSx-Pxx apod) přerušují zapalovací cívky.
Není žádný rozdíl v kvalitě řazení nebo pocitu.
3. Je bezpečné používat na běžném motocyklu?
Ano, použití iQSE je bezpečné a mnoho zákazníků jej používá i na běžných motocyklech, bez závodění. Pokud je nastavení správné, uvidíte, že řazení převodových stupňů (řazení bez spojky) je plynulé, takže to nijak nezatěžuje převodovku.
4. Mohu stále používat spojku pro řazení nahoru, pokud chci?
Ano, kdykoli jako obvykle. Zapalování bude přerušeno na zlomek vteřiny, ale není to patrné. Pokud si přejete obnovit tovární stav, např. pro servis motocyklu, tak deaktivujte funkci rychlořazení QS z mobilní aplikace iQSE.
5. Mohu funkci QS vypnout?
Pokud potřebujete funkci QS kdykoli deaktivovat, existují tři způsoby:
›V aplikaci iQSE v části Nastavení vyberte možnost Bypass režim (deaktivace iQSE).
›Odpojte 2pólový konektor snímače od modulu iQSE.
›Odpojte modul iQSE-1 a připojte propojku ke čtyřpólové zásuvce kabelového svazku QSH / QSX / QSR.
6. Je možné zakázat přerušování zapalování pro řazení dolů?
Ve výchozím nastavení se iQSE nastaví pro řazení nahoru i dolů.
Přerušování při řazení dolů je patrné pouze v případě, že během řazení dolů uvolníte plyn.
Ano, je ale možné zcela snížit řez dolů. Pokyny nás prosím kontaktujte.
Dotazy k instalaci iQSE na motocykl
Vytvořeno: dub 19, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
1. Na motocyklu mám řadicí tyč, kam mám namontovat senzor?
Pokud řazení tlačí (stlačí) senzor na řadicí tyčce, doporučujeme nainstalovat snímač na tyčku.
V opačném případě nainstalujte snímač pod šroub řadicího ramene (tzv. tisíci-hran).
V každém případě je instalace jednoduchá a není třeba provádět žádné úpravy.
Podívejte se prosím do našeho instalačního videa iQSE a Průvodce instalací senzoru na našem webu.
2. Je obtížné nainstalovat montážní kit na motocykl?
Aby bylo možné dosáhnout cívkových konektorů / konektorů vstřikovačů (dle modelu montážního kitu), musí se obvykle sundat palivová nádrž a na některých motocyklech také vzduchová komora (airbox).
Samotná instalace montážní sady je rychlá a jednoduchá. Všechny potřebné součásti jsou zahrnuty v balení.
3. Proč má kabelový svazek QSX přídavný modul?
U některých modelů motocyklů je potřebný modul QSX. Ten má navíc integrovaný modul, s nímž ECM nedetekuje přerušení zážehu a nerozsvítí se chybová kontrola FI.
4. Opravdu se při používání iQSE nerozsvítí chybová kontrolka FI?
Ano! iQSE funguje, aniž by způsoboval FI problémy i na těch motocyklech, u kterých selhaly všechny ostatní systémy rychlořazení.
5. Mohu přenést rachlořazení iQSE na další motocykl?
Ano. Pokud je nové kolo jiné značky, možná budete muset získat nový montážní kit.
Pokud máte dva motocykly, můžete do nich nainstalovat kabelový svazek + senzor a sdílet modul jednotky iQSE mezi nimi. Načtení vašich předvoleb trvá jen několik sekund - je potřeba ale v tomto případě nahrávat uložená nastavení pro konkrétní motocykly vždy při přendání jednotky.
6. Je montážní sada uvedena pro můj modul Plug and Play?
Všechny naše sady montážních kitů jsou plug and play (připoj a používej). Jedinou výjimkou je QSH-CKP, což je univerzální sada pro použití s modulem iQSE-2. Vyžaduje odbočení 3 vodičů (konektory odbočovacích vodičů jsou součástí dodávky, není třeba ořezávat žádné dráty).
7. K čemu je dodávaná „propojka“?
Pokud z nějakého důvodu potřebujete modul iQSE odpojit, připojte zástrčku propojky a motor bude běžet normálně, jako by nebylo rychlořazení nainstalované.
Pokud motor neběží s namontovanou propojkou, je problém s kabeláží, konektor je uvolněný atd.
8. Může iQSE vybít moji baterii?
Rozhodně ne! Když je klíček vypnutý, iQSE nedostává žádnou energii. Můžete si to ověřit pomocí iQSE LED kontrolky.
Během běžného provozu pak modul spotřebovává méně než 1 W.
Kompatibilita iQSE rychlořazení
Vytvořeno: dub 19, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
1. Máte sadu pro můj motocykl?
iQSE je kompatibilní s VŠEMI motocykly a také s dalšími vozidly, která mají sekvenční převodovku, jako jsou závodní automobily s motocyklovým motorem.
Použijte vyhledávací tabulku ve "Vyhledávání dle typu motocyklu" a vyhledejte objednací čísla dílů vhodná pro váš motocykl.
Máme sady montážích kitů Plug 'n go pro stovky různých motocyklů. Pokud váš motocykl není na seznamu, kontaktujte nás.
2. Bude fungovat iQSE s mým přepákováním?
Ano, senzor iQSE funguje skvěle u VŠECH sad přepákování, bez ohledu na to, zda se jedná o tovární nebo dodatečně montované přepákování (závodní).
A nejlepší na tom je, že nemusíte provádět žádné úpravy.
Senzor pracuje s normálním i zpětným / závodním přepákováním, takže nemusíte kupovat druhý senzor.
3. Je iQSE kompatibilní s mým terénním motocyklem?
Ano. I když motocykl nemá baterii nebo kondenzátor.
U motocyklů s jednoduchým zapalováním a bez nabíjecího systému může být jednotka napájena ze standardní 9V alkalické nebo dobíjecí baterie.
Modul funguje s napájením od + 5 V do + 30 V.
4. Mám na svém motocyklu nainstalované další produkty, mohu vaše iQSE používat?
Ano, iQSE je samostatný modul rychlořazení a bude fungovat s jakýmikoli dalšími úpravami a produkty, včetně produktů Dynojet, Bazzaz atd.
Pokud je iQSE používán společně s produktem, který se připojuje ke stejným 2pólovým konektorům, zapojte konektory sériově / in-line. Zástrčky iQSE by měly být vždy poslední v řetězci, tj. připojeny přímo k zástrčkám injektoru nebo zapalovací cívky.
Existuje důvod pro použití ShiftLight společně s iQSE?
Vytvořeno: dub 19, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
Ano! ShiftLight Pro vám ukáže, kdy zařadit a iQSE vám umožní provádět velmi rychlé a plynulé řazení.
Oba produkty jsou tedy skvělou kombinací a oba lze nastavit pomocí Bluetooth (Shift Light pro je kompatibilní pouze se zařízeními Android a Windows PC).
Informace o produktech ShiftLight Pro naleznete zde.
Je prstencový snímač QSS součástí sady iQSE?
Vytvořeno: dub 19, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
Ano, senzor QSS je dodáván společně s modulem iQSE jako součást balení.
Náhradní senzor je možné zakoupit i samostatně jako náhradní díl - pro poptávku nás prosím kontaktujte.
Jaké jsou výhody iQSE oproti konkurenčním produktům?
Vytvořeno: dub 19, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
Senzor:
›Náš speciální prstencový senzor pracuje na VŠECH motocyklech a závodních vozech s motocyklovým motorem
›Ve srovnání s jinými QS moduly je instalace velmi rychlá a jednoduchá
›Pracuje s normálním i zpětným / závodním přepákováním
›Není nutné mechanické nastavení
›Citlivost (práh) lze detailně upravit podle stylu jízdy
›Malý, ale robustní, nemá žádné pohyblivé části
›Vzhledem k malé velikosti a montážní poloze je to sotva patrné
›Během nárazu je menší riziko poškození senzoru. Pokud však potřebujete výměnu, cena je zlomkem jiných senzorů.
Modul:
›Malá velikost, moderní technologie, vylepšený software a algoritmy řazení
›Nastavení a funkční testy lze provádět bezdrátově, i když sedíte na motorce
›Široký rozsah úprav pro zkušené uživatele a výchozí hodnoty pro běžné uživatele
›Funguje i na terénních motocyklech bez baterie
›Všechna vedení jsou chráněny
›Automatické aktualizace softwaru a firmwaru přes Bluetooth umožňují vylepšení funkcí
Zapojení:
›Nejširší škála sad kabelových montážních kitů Plug‘ n na trhu
›Soupravy kabelových montážních sad se snadno instalují a vyžadují méně připojení
›Soupravy montážních kitů lze zakoupit samostatně pro nový motocykl
Cena:
›Nejlepší cena za kompletní sadu na trhu
›Všechny soupravy montážních kitů mají stejnou cenu, s výjimkou kitu QSX
Podpora:
›V případě jakýchkoli problémů jsme tu, abychom vám pomohli
›Na všechny výrobky poskytujeme dvouletou náhradní záruku
›Aplikace pro nastavování iQSE modulu pomocí mobilu je plně lokalizována do českého jazyka
›Přímá podpora dovozce do ČR
Jaký je rozdíl mezi iQSE-1 a iQSE-2?
Vytvořeno: dub 19, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
›IQSE-1 je určen pro motocykly se zapalováním TCI (Transistor Controlled Ignition). TCI je současná technologie a většina motocyklů dnes vyžaduje iQSE-1.
›IQSE-2 je určen pro motocykly se zapalováním CDI (Capacitor Discharge Ignition). IQSE-2 lze nainstalovat na všechny motocykly, které mají karburátor, tj. nemají vstřikování paliva. Bude dokonce fungovat na motocyklech bez baterie nebo nabíjecího systému.
Objednejte si díly uvedené v tabulce "Výběr dle typu motocyklu". V případě pochybností nás prosím kontaktujte.
Mohu řadit s QSE i směrem dolů bez spojky?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
Ano, můžete řadit bez spojky i při podřazování s dodržením následujících doporučení:
- podřazujte bez spojky pouze s částečným plynem a to pouze z vyšších rychlostních stupňů (4-6)
- podřazujte bez spojky pouze pokud jde řadit bez námahy či cukání v převodovce a řadicí páka není tuhá
V opačném případě řaďte na nižší stupeň vždy se spojkou, jinak hrozí high sider či možné poškození mechanismu řazení.
Doporučujeme řadit se spojkou také v následujících případech:
- při řazení 1. stupně
- při hledání neutrálu
- při řazení na 2. stupeň pokud nejde řadit bez spojky hladce
- při zpomalování/brzdění
- při dosažení omezovače otáček
- pokud motor netáhne
Obecně pokud řazení bez spojky nejde hladce, používejte spojku, dokud neupravíte nastavení pro hladké řazení.
Mohu s namontovaným QuickShifterem řadit i se spojkou?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
Ano, můžete vždy řadit i se spojkou kdykoliv chcete. QSE přerušuje zapalování sice vždy při přeřazení, ale při řazení se spojkou nic nepostřehnete.
Pokud chcete vyřadit QSE funkcionalitu například pro servisní činnosti, stačí potvrdit deaktivaci QSE v menu mobilní aplikace.
Případně můžete jednotku úplně vypojit z kabelové sady a a místo ní zapojit dodávaný servisní konektor.
Podporuje aplikace QSE češtinu?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
Ano, mobilní aplikace pro QSE je plně lokalizována do češtiny. Samotné přepnutí je přímo v nastavení aplikace (druhá záložka, volba Language), není třeba stahovat žádný další soubor
Pokud naleznete v českém překladu chybu, budeme rádi za upozornění zasláním přes kontaktní formulář či emailem na info@gipro.cz ideálně s uvedeným screenshotem chyby.
Jaký je rozdíl mezi QSE a iQSE?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Rychlořazení QuickShifter QSE
QSE je první generace QuickShifteru od výrobce Healtech, která se v další generaci přejmenovala na iQSE. Nová verze iQSE nabízí:
- Kompatibilitu s iOS (certifikováno Apple) a Android
- Přepracovanou aplikaci, přehlednější design, plně lokalizovanou i do češtiny
- Průvodce nastavením v aplikaci
- Automatický přenos nastavení do jednotky a znovu připojení
- Vylepšené funkcionality, včetně nového adaptivního (auto) módu
- Vylepšený hardware a senzor
Do České republiky dovážíme od roku 2019 včetně již výhradně jednotky nové iQSE.
Gipro ukazatele (8)
Dobrý den, mám Gipro x Type a po roce používání najednou z ničeho nic ukazuje čísla zrcadlově, jak se to dá přehodit?
Vytvořeno: srp 3, 2020 dle Martin Čermák v Gipro ukazatele
Dobrý den, pokud jde o Gipro X-type model G2 (uveden text G2 na displeji) je možnost otočení vzhůru nohama programovatelná funkce, která lze zrušit - viz návod na tomto odkazu:
Pokud by problém přetrvával, nebo nešlo o model G2, kontaktujte nás prosím na info@gipro.cz
S pozdravem
1-BIKE s.r.o.
Návody archiv ke stažení pro již nedostupné produkty Gipro
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
Pokud potřebujete archivní návody k nastavení již nedostupných produktů Gipro první generace, použijte prosím tyto odkazy:
Gipro X - první generace (pozor není určeno pro nové GPXT displeje g2):
https://www.gipro.cz/cs/produkty/gipro-x-prvni-generace-jiz-nedostupny__3514.html
Gipro DS - první generace (pozor není určeno pro nové modely GPDT displeje g2):
https://www.gipro.cz/cs/produkty/gipro-ds-prvni-generace-jiz-nedostupny__3515.html
Gipro X-type časté dotazy pro modely GPX
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
> Namontoval jsem GIpro X-Type jednotku g2 na motocykl nad přístrojovou desku pod čelním sklem a nemohu se dostat k dotykovému senzoru na horní straně jednotky. Existuje nějaký způsob, jak vstoupit do nabídky, aniž bych musel demontovat ukazatel?
Ano, použijte tenký kovový kus, široký nejméně 1 cm. Držte kovový kus v ruce (bez rukavic) a používejte jej, jako by šlo o prodloužení prstu pro ovládání dotykového senzoru.
>Jak funguje typ GIpro X-type?
Jednotka čte signály rychlosti a otáček motoru za účelem určení polohy převodového stupně. Firmware přizpůsobuje citlivost a prahové úrovně tak, aby fungovaly co nejlépe na konkrétním motocyklu, na kterém je nainstalován. Z tohoto důvodu je přesnější a má mnohem rychlejší dobu odezvy než konkurenční produkty založené na podobném principu.
Pokud je spojka zmáčknuta, ukazuje displej „-“ a jakmile je spojka uvolněna, zobrazí správnou polohu převodového stupně.
Nikdy není zobrazen nesprávný rychlostní stupeň, s výjimkou případu, kdy spojka klouže (po zlomek sekundy, když je spojka po zpětném řazení pomalu uvolněna), nebo chybného naučení po instalaci.
> Jak se srovnává typ GIpro X s podobnými výrobky?
Zaručujeme, že se vám bude líbit GIpro! Prodáno je již ve velmi velkém počtu za poslední desetiletí a od našich zákazníků dostáváme spoustu skvělé zpětné vazby. Existuje důvod, proč je HealTech nejoblíbenější značkou, pokud jde o ukazatele rychlosti, a verze G2 je dosud nejlepším univerzálním ukazatelem rychlosti.
> Je Gipro X-type kompatibilní s jinými produkty, jako je SpeedoHealer, Power Commander, Bazzaz atd.?
Ano. Nebude to zasahovat do jiných produktů. Funguje také bez problémů s jednotkami rychlořazením iQSE.
>Co je potřeba k instalaci GPX montážní kitu dodávané s každou sadou ukazatele Gipro X-type?
›Se soupravami montážních kabelových kitů Plug‘ n Go: Připojte jeden konektor na originální zástrčky motocyklu (s výjimkou sady GPX-U0x a GPX-WSS) a připojte 1 nebo 2 vodiče pomocí dodaných rychlospojek. U většiny motocyklů jsou všechna připojení provedena pod palivovou nádrží, u sady GPX-KTx pak v přístrojové kapličce.
›S univerzálními soupravami (GPX-U0x): Spojíte 4 dráty Gipro sady s dodanými rychlospojkami na vedení motocyklu. Není třeba řezat ani pájet žádné dráty. Pokud budete mít problém identifikace správných vodičů, jsou k dispozici zde na webu návody pro specifické motocykly, případně nás můžete kontaktovat.
›Pokud má motocykl kabelový rychloměr s bowdenem (nebo žádný rychloměr), je zapotřebí naše sada snímačů rychlosti kola GPX-WSS. Namontujte snímač na přední nebo zadní kolo a připojte 3 dráty pomocí dodaných rychlospojek. Není třeba řezat ani pájet žádné dráty.
>Nainstaloval jsem na motocykl první generaci X-type, mohu přejít na novou verzi g2?
Ano, je třeba objednat pouze zobrazovací jednotku X2 typu G2. Nainstalovanou sadu kabelového svazku není třeba měnit. Pro novou zobrazovací jednotku nás prosím kontaktujte.
>Jakou barvu displeje byste doporučili?
Volba barvy displeje je subjektivní, nicméně pro zobrazování je důležitá pozice ukazatele na motocyklu - pro zabránění zrcadlového efektu na displeji zkuste namontovat Gipro na stíněné místo, případně co nejvíce vertikální polohy.
Z kontrastního spektra je na slunci nejvíce viditelná červená, modrá a zelená. U bílé a žluté barvy je důležité odstínění slunce. Pokud hraje pro vás důležitější roli design a sladění barvy s motocyklem, pak volte barvu dle vlastního vkusu.
>Jaký je rozdíl mezi modely Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type?
Podívejte se prosím na FAQ - Rozdíly mezi Gipro modely ATRE, S a X-type.
Gipro DS časté dotazy pro modely GPDT
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
> Namontoval jsem GIpro DS jednotku g2 na motocykl nad přístrojovou desku pod čelním sklem a nemohu se dostat k dotykovému senzoru na horní straně jednotky. Existuje nějaký způsob, jak vstoupit do nabídky, aniž bych musel demontovat ukazatel?
Ano, použijte tenký kovový kus, široký nejméně 1 cm. Držte kovový kus v ruce (bez rukavic) a používejte jej, jako by šlo o prodloužení prstu pro ovládání dotykového senzoru.
>Mám model Honda FI (CBR600F4i), proč není tento model podporován?
Honda a Kawasaki nevyráběly FI modely první generace s diagnostickým systémem.
Řada GIpro DS bude fungovat pouze na motocyklech vybavených konektorem Diagnostický systém. Pro motocykly nepodporující Gipro DS potřebujete model typu GIpro X, který bude fungovat perfektně.
>Mám motocykl 2001 VFR800 FI, ale uvádíte pouze modely 2003+?
Stejné jako výše. Obecně platí, že výrobci motocyklů začali vybavovat motocykly diagnostickým systémem v roce 2003. Před objednáním si zkontrolujte vhodný typ ukazatele podle výběrové tabulky v horní části eshopu "Výběr dle typu motocyklu".
>Proč Yamaha není na seznamu podporovaných motocyklů na Gipro DS, ale pouze Gipro X?
Motocykly Yamaha dosud nemají konektor diagnostického systému s potřebnými informacemi pro ukazatel rychlosti. Ale opět, typ GIpro X bude fungovat perfektně.
>Jak GIpro DS funguje?
Pro určení polohy převodového stupně čte jednotka data z ECU motocyklu.
Množství dostupných údajů a informací se v jednotlivých motocyklech liší. Z tohoto důvodu je Gipro DS (GPDT) na některých motocyklech lepší než na jiných.
Například motocykly Suzuki a několik modelů Kawasaki mají skutečný snímač polohy převodovky. U těchto motocyklů bude jednotka vždy ukazovat správný rychlostní stupeň. U motocyklů, která nemají snímač polohy převodového stupně (Honda a většina Kawasaki), bude jednotka ukazovat správný rychlostní stupeň, pouze pokud je motor v chodu a je uvolněna spojka. I když set to může zdát jako omezení, jedna věc je jistá - pro Gipro DS využíváme maximum z dostupných údajů na konkrétním motocyklu, abychom vytvořili nejlepší indikátor rychlosti pro váš motocykl. I případné zpoždění displeje je také mnohem kratší než u konkurenčních produktů.
>Můj motocykl není podporován. Můžete pro tento model vytvořit ukazatel rychlosti?
Máme model typu GIpro X, který skvěle funguje na VŠECH motocyklech.
>Vidím, že pro můj motocykl je dostupný GIpro ATRE i GIpro DS (GSXR1000 K4). Jaký je v tom rozdíl?
Na motocyklech, které podporují GIpro ATRE doporučujeme zvolit tento model - označení GPAT-xxx. Kromě nejrychlejšího zobrazování informace o zařazeném rychlostním stupni můžete aktivovat volitelně i zlepšení výkon spolu u nízkých rychlostních stupňů (ATRE funkce).
Nicméně volba Gipro DS je zde dostupná, pokud nechcete používat zlepšení výkonu (ATRE funkci) a nebude vás omezovat případné mírné zpomalení zobrazení rychlostního stupně díky zpomalení průchodu informací řídící jednotkou.
>Na svém Suzuki mám modul TRE. Bude to rušit GIpro DS?
Bohužel ukazatel Gipro DS nebude fungovat, pokud je nainstalován modul TRE. V tomto případě doporučujeme zakoupit Gipro ATRE s vestavěnou TRE funkcionalitou a samostatný modul TRE demontovat.
>Můj motocykl má tovární ukazatel zařazeného rychlostního stupně, ale nejsem spokojen s čitelností. Mohu používat váš produkt Gipro?
Ano. GIpro DS / ATRE / Xtype bude na tomto motocyklu fungovat, s výhradou Gipro DS pokud již máte nainstalován modul X-TRE.
>Můj motocykl má závodní řídící jednotku ECU (HRC apod.), případně aftermarketovou (Ignitech apod.). Bude Gipro DS fungovat?
Bohužel GIpro DS nebude fungovat s jinou než originální nezávodní jednotkou, ,např. s ECU Honda HRC není možné Gipro DS použít. Místo toho použijte typ GIpro X. DS bude dobře fungovat pouze s ECU Ducati Racing.
>Je Gipro DS kompatibilní s jinými produkty, jako je SpeedoHealer, Power Commander, Bazzaz atd.?
Ano. Funguje také bez problémů s jednotkami rychlořazením iQSE.
> Co je potřeba k instalaci DS?
Stačí pouze připojit zástrčku, která je na většině motocyklů pod sedadlem, snadno dosažitelná.
Poté nasměrujte kabel a připevněte displej pomocí dodaných lepivých podložek do zorného úhle - na palubní desku, řídítka či nádrž.
U některých modelů GPDT musíte také ještě připojit jeden vodič k přepínanému napájecímu kabelu pomocí rychlospojky. Není třeba řezat ani pájet žádné dráty.
>Jakou barvu displeje byste doporučili?
Volba barvy displeje je subjektivní, nicméně pro zobrazování je důležitá pozice ukazatele na motocyklu - pro zabránění zrcadlového efektu na displeji zkuste namontovat Gipro na stíněné místo, případně co nejvíce vertikální polohy.
Z kontrastního spektra je na slunci nejvíce viditelná červená, modrá a zelená. U bílé a žluté barvy je důležité odstínění slunce. Pokud hraje pro vás důležitější roli design a sladění barvy s motocyklem, pak volte barvu dle vlastního vkusu.
>Jaký je rozdíl mezi modely Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type?
Podívejte se prosím na FAQ - Rozdíly mezi Gipro modely ATRE, S a X-type.
Gipro ATRE časté dotazy pro modely GPAT
Vytvořeno: dub 20, 2020 v Gipro ukazatele
> Namontoval jsem GIpro ATRE model g2 na motocykl nad přístrojovou desku pod čelním sklem a nemohu se nyní dostat k dotykovému senzoru na horní straně jednotky. Existuje nějaký způsob, jak vstoupit do nabídky, aniž bych musel demontovat ukazatel?
Ano, použijte tenký kovový kus, široký nejméně 1 cm. Držte kovový kus v ruce (bez rukavic) a používejte jej, jako by šlo o prodloužení prstu pro ovládání dotykového senzoru.
> Budou GIpro a SpeedoHealer spolupracovat (protože vím, že můj rychloměr je upravený)?
Jistě, obě jednotky budou fungovat perfektně.
>Mám Power Commander (PC3 nebo PC5), existuje nějaký důvod k instalaci GIpro?
ANO! Výhody jsou:
- Power Commander může upravit pouze palivovou mapu (FUEL), zatímco ATRE deaktivuje zpomalovač časování používaný u nižších rychlostních stupňů.
- ATRE deaktivuje u vybraných motocyklů tovární omezovač rychlosti (GSXR1000, Hayabusa, DL1000, M109R atd.), Zatímco Power Commander to nedělá.
- Funkce ukazatele rychlosti je pro vás velmi užitečná v různých situacích.
>Nemám Power Commander, existuje nějaký důvod k instalaci GIpro?
ANO! Stejné výhody platí jako výše.
GIpro pracuje perfektně s i bez Dynojet Power Commander, Bazzaz Z-Fi nebo podobného FI modulu.
>Nechci používat funkci TRE, mohu použít pouze funkci ukazatele rychlosti?
ANO! GIpro dodáváme se standardně deaktivovaným režimem ATRE.
GIpro ATRE je nejlepší ukazatel rychlosti, jaký můžete pro podporované motocykly získat. Není to jako konkurenční produkty, které všechny trpí zpožděním a nesprávným čtením.
>Váš web říká, že funkce ATRE je ve výchozím nastavení vypnutá. Znamená to, že když se zastavím, musí být funkce znovu aktivována?
Ne. Jakmile je nastavení povoleno, nastavení nebude neúmyslně vymazáno, i když odpojíte baterii.
>Je možné zkontrolovat, který režim ATRE se používá?
Ano, v nabídce.
> Který režim ATRE mám použít?
Doporučujeme vyzkoušet všechny režimy a zjistit, které z modů nejlépe fungují vašemu motocyklu. V souladu s místními předpisy neaktivujte režim TRE na veřejných komunikacích.
>Vybije jednotka Gipro moji baterii?
Rozhodně ne! Když je klíček vypnutý, jednotka není napájena. Během provozu spotřebovává méně než 1 W.
>Bezpečnostní spínač spojky byl na mém motocyklu deaktivován. Může to ovlivnit schopnost GIPro správně fungovat?
GIpro bude v pořádku s vypnutým spojkovým spínačem. S vypnutým spojkovým spínačem však vaše ECU MŮŽE používat omezenou mapu zapalování bez ohledu na to, zda je ATRE povoleno nebo ne.
Ujistěte se, že je váš spínač deaktivován tak, aby ECU mohla správně přečíst signál spínače, pouze relé spouštěče je trvale uzemněno.
>Měl bych s jednotkou po výměně baterie udělat něco?
Ne, všechna nastavení zůstanou zachována i při odpojené baterii.
>Některé rychlostní stupně nejsou správně načteny.
Proveďte prosím postup učení podle Uživatelské příručky.
Pokud problém přetrvává, opakujte proces učení s motorem na stojanu a spuštěným motorem.
>Hodně jezdím v dešti. Mám něco udělat, abych chránil jednotku před vodou?
Jednotka má krytí IP68, tj. Bude fungovat i pod vodou.
>Můj motocykl má závodní ECU. Bude GIpro fungovat?
Ano, Gipro ATRE bude to fungovat dobře.
>Jakou barvu displeje byste doporučili?
Volba barvy displeje je subjektivní, nicméně pro zobrazování je důležitá pozice ukazatele na motocyklu - pro zabránění zrcadlového efektu na displeji zkuste namontovat Gipro na stíněné místo, případně co nejvíce vertikální polohy.
Z kontrastního spektra je na slunci nejvíce viditelná červená, modrá a zelená. U bílé a žluté barvy je důležité odstínění slunce. Pokud hraje pro vás důležitější roli design a sladění barvy s motocyklem, pak volte barvu dle vlastního vkusu.
>Jaký je rozdíl mezi modely Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type?
Podívejte se prosím na FAQ - Rozdíly mezi Gipro modely ATRE, S a X-type.
Mohu zakoupit samostatný montážní kit GPX-xxx pro Gipro X-type?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Gipro ukazatele
Samostatné montážní kity jsou servisní díl a nejsou k dispozici na e-shopu, prosím o zaslání poptávky přes kontaktní formulář či emailem na info@gipro.cz s uvedením na jaký motocykl potřebujete montážní kit (výrobce, model, zda má motocykl ABS a rok výroby).
Mohu přenést Gipro ukazatel na jiný motocykl?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Gipro ukazatele
Gipro ukazatele můžete v některých případech použít na jiný motocykl, například po opravě / koupi nového.
Zkontrolujte prosím kompatibilitu modelů vašeho typu a montážní sady, pokud si nejste jist, kontaktujte nás prosím a pomůžeme vám s kontrolou.
Gipro ATRE
Gipro ATRE můžete použít pouze na motocykly s uvedenou kompatibilitou daného modelu GPAT-xxx. Stačí využít menu "Výběr Dle Typu Motocyklu" a pokud u nového motocyklu najdete váš objednací kód (PN) daného GPAT-xxx, můžete jej bez obav použít.
V opačném případě ukazatel použít nelze, a je třeba zakoupit správný model na nový motocykl.
Gipro DS
Gipro DS můžete použít pouze na motocykly s uvedenou kompatibilitou daného modelu GPDT-xxx. Stačí využít menu "Výběr Dle Typu Motocyklu" a pokud u nového motocyklu najdete váš objednací kód (PN) daného GPDT-xxx, můžete jej bez obav použít.
V opačném případě ukazatel použít nelze, a je třeba zakoupit správný model na nový motocykl.
Gipro X-type
Gipro X-type se dodává jako sada, samostatný displej a montážní kit. V případě přesunu je tedy téměř vždy možné zakoupit pouze nový montážní kit pro nový motocykl. Samostatné montážní kity jsou servisní díl a nejsou k dispozici na e-shopu, prosím o zaslání poptávky přes kontaktní formulář či emailem na info@gipro.cz s uvedením na jaký motocykl potřebujete montážní kit (výrobce, model, zda má motocykl ABS a rok výroby).
Obecné doporučení po přesunutí ukazatele na nový motocykl
Pokud byl ukazatel nalepený pomocí originální oboustranné lepicí pásky Gipro, dojde při demontáži k jejímu poškození - v tomto případě doporučujeme její plné odstranění z jednotky a použít náhradní pásku dodávanou s každou Gipro jednotkou. Pokud jí již nemáte, můžete použít jinou, nebo nám napsat o zaslání nové lepicí pásky poštou. Pokud byl displej na motocyklu v držáku Gipro Mount, stačí jej pouze přemístit s držákem.
Doporučujeme ukazatel po přesunutí na nový motocykl vždy resetovat do továrního nastavení a znovu projít učícím procesem, a to i na identickém typu motocyklu jako byl původní. Instrukce pro resetování nastavení najdete v příručce, pokud jí již nemáte, můžete si jít stáhnout zde na internetu u příslušného produktu v záložce "Přílohy", nebo nám napsat přes kontaktní formulář či emailem na info@gipro.cz s žádostí o zaslání návodu.
Rozdíly mezi řadami ukazatelů Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Gipro ukazatele, Výběr produktu
Pokud Výběrová tabulka zobrazí více typů ukazatele Gipro, pak daný model motocyklu umožňuje instalaci více typů ukazatelů.
Jednotlivé typy ukazatelů se liší připojením a funkcionalitami:
Gipro ATRE, obj.kódy GPAT-xxx
Typ ukazatele Gipro ATRE snímá informaci o zařazeném rychlostním stupni přímo z čidla převodovky. Je určený pouze pro modely motocyklů vybavené senzorem v převodovce (Gear Position Switch). Připojení je snadné pomocí konektoru na originální kabeláž motocyklu na spojku k senzoru převodovky.
Jde o nepřesnější a nejrychlejší ukazatel zařazeného rychlostního stupně na trhu. Není ovlivněn řídící jednotkou a zobrazuje proto okamžitě i při zastavení motocyklu a řazení na místě.
Jako bonus nabízí Gipro ATRE ukazatel vestavěnou funkci ATRE - Advance Timing Retard Eliminator, která umožňuje uživateli zvolit jednu z dostupných až 7 TRE map, pro vylepšení odezvy plynu a výkonu na spodních rychlostních stupních, díky úpravě informace pro řídící jednotku ze senzoru převodovky.
Gipro DS, obj.kódy GPDT-xxx
Typ ukazatele Gipro DS se připojuje na diagnostický OBD konektor u řídící jednotky motocyklu. Nejrychlejší možnost montáže - zacvaknout konektor a jet.
Je určený pouze pro modely motocyklů s OBD konektorem disponujícím příslušnými informacemi potřebnými pro funkci Gipro DS. Pokud výběrová tabulka nenabídne model Gipro DS, i přestože váš motocykl má od výrobce diagnostický konektor, znamená to že není kompatibilní.
Gipro X-type, obj kódy GPXT-xxx + GPX-xxx
Jde o typ ukazatele, který se připojuje na signál otáček motoru a rychlost vozidla. Je určený pro všechny typy motocyklů, včetně karburátorových modelů. Nekomunikuje s řídící jednotkou, ani nevyžaduje senzor v převodovce, ale vyhodnocuje zařazený rychlostní stupeň pouze na základě aktuálních otáček a rychlosti. Sada Gipro X-type je určena pro všechny typy motocyklů, na které nelze připojit Gipro ATRE nebo Gipro DS.
Gipro X-type Nevyžaduje připojení na řídící jednotku, funguje na všech typech motocyklů včetně karburátorových (se sadou GPX-WSS), krosek či enduro i bez budíků, možnost instalace i do automobilů či buggy speciálů, nezávislý na typu převodovky.
Možnost nastavení přídavných funkcí Shift Light či High Speed Warning.
Kromě univerzálních sad GPX-WSS či GPX-U0x jsou montážní kity vybaveny konektory pro snadné připojení signálu rychlosti pouhým nacvaknutím konektoru na originální kabeláž motocyklu, plus samostatnou rychlospojkou k signálu otáček, případně napájení 12V - pro dotazy k instalaci doporučujeme prostudovat dostupné české návody ke stažení u jednotlivých produktů na záložce "Přílohy", či nás můžete kontaktovat.
Gipro X zobrazuje za běžné i závodní jízdy přesně, podobně jako Gipro ATRE či Gipro DS. Nicméně při zastavení vozidla či volnoběhu nezobrazí zařazený rychlostní stupeň a zobrazí "-", neboť potřebuje signál z obou čidel rychlosti a otáček.
Mírná vyšší náročnost instalace, zejména u motocyklů s ABS, které již nemají samostatný senzor rychlosti, ale připojuje se montážní sada přímo k řídící jednotce - v těchto případech nabízíme pomoc s identifikací vodičů, stačí nás kontaktovat.
Společné vlastnosti všech Gipro ukazatelů
Malé kompaktní rozměry displeje 20mm x 30mm, výška 13mm.
100% voděodolná jednotka displeje IP68, zalitá v epoxidu.
Flash paměť pro uložení nastavení i při odpojené batterii.
Auto-učící funkce s možností vymazání nastavení a opakování učení.
Jasný a přehledný LED displej, dostupný pro každý model v 5 barvách.
Automatická kontrola svítivosti zajišťuje samo-ztlumení displeje při nízkém osvětlení pro zabránění oslnění v noci.
Snadné nastavování funkcí jednotky pomocí dotykového senzoru na hlavičce jednotky displeje.
Lokalizované české manuály dostupné ke stažení zde u produktů.
Výběr produktu (3)
Rozdíly mezi řadami ukazatelů Gipro ATRE, Gipro DS a Gipro X-type
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Gipro ukazatele, Výběr produktu
Pokud Výběrová tabulka zobrazí více typů ukazatele Gipro, pak daný model motocyklu umožňuje instalaci více typů ukazatelů.
Jednotlivé typy ukazatelů se liší připojením a funkcionalitami:
Gipro ATRE, obj.kódy GPAT-xxx
Typ ukazatele Gipro ATRE snímá informaci o zařazeném rychlostním stupni přímo z čidla převodovky. Je určený pouze pro modely motocyklů vybavené senzorem v převodovce (Gear Position Switch). Připojení je snadné pomocí konektoru na originální kabeláž motocyklu na spojku k senzoru převodovky.
Jde o nepřesnější a nejrychlejší ukazatel zařazeného rychlostního stupně na trhu. Není ovlivněn řídící jednotkou a zobrazuje proto okamžitě i při zastavení motocyklu a řazení na místě.
Jako bonus nabízí Gipro ATRE ukazatel vestavěnou funkci ATRE - Advance Timing Retard Eliminator, která umožňuje uživateli zvolit jednu z dostupných až 7 TRE map, pro vylepšení odezvy plynu a výkonu na spodních rychlostních stupních, díky úpravě informace pro řídící jednotku ze senzoru převodovky.
Gipro DS, obj.kódy GPDT-xxx
Typ ukazatele Gipro DS se připojuje na diagnostický OBD konektor u řídící jednotky motocyklu. Nejrychlejší možnost montáže - zacvaknout konektor a jet.
Je určený pouze pro modely motocyklů s OBD konektorem disponujícím příslušnými informacemi potřebnými pro funkci Gipro DS. Pokud výběrová tabulka nenabídne model Gipro DS, i přestože váš motocykl má od výrobce diagnostický konektor, znamená to že není kompatibilní.
Gipro X-type, obj kódy GPXT-xxx + GPX-xxx
Jde o typ ukazatele, který se připojuje na signál otáček motoru a rychlost vozidla. Je určený pro všechny typy motocyklů, včetně karburátorových modelů. Nekomunikuje s řídící jednotkou, ani nevyžaduje senzor v převodovce, ale vyhodnocuje zařazený rychlostní stupeň pouze na základě aktuálních otáček a rychlosti. Sada Gipro X-type je určena pro všechny typy motocyklů, na které nelze připojit Gipro ATRE nebo Gipro DS.
Gipro X-type Nevyžaduje připojení na řídící jednotku, funguje na všech typech motocyklů včetně karburátorových (se sadou GPX-WSS), krosek či enduro i bez budíků, možnost instalace i do automobilů či buggy speciálů, nezávislý na typu převodovky.
Možnost nastavení přídavných funkcí Shift Light či High Speed Warning.
Kromě univerzálních sad GPX-WSS či GPX-U0x jsou montážní kity vybaveny konektory pro snadné připojení signálu rychlosti pouhým nacvaknutím konektoru na originální kabeláž motocyklu, plus samostatnou rychlospojkou k signálu otáček, případně napájení 12V - pro dotazy k instalaci doporučujeme prostudovat dostupné české návody ke stažení u jednotlivých produktů na záložce "Přílohy", či nás můžete kontaktovat.
Gipro X zobrazuje za běžné i závodní jízdy přesně, podobně jako Gipro ATRE či Gipro DS. Nicméně při zastavení vozidla či volnoběhu nezobrazí zařazený rychlostní stupeň a zobrazí "-", neboť potřebuje signál z obou čidel rychlosti a otáček.
Mírná vyšší náročnost instalace, zejména u motocyklů s ABS, které již nemají samostatný senzor rychlosti, ale připojuje se montážní sada přímo k řídící jednotce - v těchto případech nabízíme pomoc s identifikací vodičů, stačí nás kontaktovat.
Společné vlastnosti všech Gipro ukazatelů
Malé kompaktní rozměry displeje 20mm x 30mm, výška 13mm.
100% voděodolná jednotka displeje IP68, zalitá v epoxidu.
Flash paměť pro uložení nastavení i při odpojené batterii.
Auto-učící funkce s možností vymazání nastavení a opakování učení.
Jasný a přehledný LED displej, dostupný pro každý model v 5 barvách.
Automatická kontrola svítivosti zajišťuje samo-ztlumení displeje při nízkém osvětlení pro zabránění oslnění v noci.
Snadné nastavování funkcí jednotky pomocí dotykového senzoru na hlavičce jednotky displeje.
Lokalizované české manuály dostupné ke stažení zde u produktů.
Můj model motorycklu jsem v tabulce "Výběr Dle Typu Motocyklu" nenašel, co dál?
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Výběr produktu
Pokud není váš model motocyklu uvedený v tabulce "Výběr Dle Typu Motocyklu", není nic ztraceno - s největší pravděpodobností budete potřebovat jeden z univerzálních produktů.
Kontaktujte nás se zasláním dotazu ke konkrétnímu motocyklu, uveďte prosím výrobce, model, rok výroby a zároveň také o jaký typ výrobku máte zájem (ukazatele zařazeného stupně Gipro, kalibrátor SpeedoHealer, diagnostiku OBD, jiný...).
K odeslání dotazu můžete využít formulář zde.
Nebo zaslat dotaz emailem na info@gipro.cz
Nevím kde vybrat vhodný produkt na můj motocykl
Vytvořeno: dub 17, 2020 v Výběr produktu
Využijte výběrový formulář na stránce "Výběr Dle Typu Motorky".
Zde si budete moci zadat výrobce, model, rok výroby a zobrazí se všechny dostupné produkty od Healtechu pro daný model.
Přejít na Výběr Dle Typu Motorky